Rizici koji uzrokuju pretilost

Poštovani roditelji !
 
U tijeku je provedba antropometrijskih mjerenja djece u našem vrtiću. Obrađeni podaci ukazuju na umjerenu preuhranjenost i pretilost kod pojedine djece. Kako je pretilost u svijetu, a isto tako i kod nas javno zdravstveni problem, cilj nam je pomoći Vama i djetetu u prevenciji pretilosti ukazivanjem na važnost pravilne i uravnotežene prehrane te bavljenja tjelesnom aktivnošću – športom, pješačenjem, plivanjem, plesom i ostalim oblicima fizičke aktivnosti.
Dob djeteta od 5-7 godina je razdoblje povećanog stvaranja masnih stanica. Danas se to razdoblje smatra jednim od kritičnih za nastanak debljine s perzistiranjem u odrasloj dobi. Kako raste broj djece s prekomjernom tjelesnom težinom tako i zdravstvene posljedice debljine postaju sve očitije, a to su: pojava povišenog krvnog tlaka, dijabetes, bolesti kardiovaskularnog sustava, atopijske i autoimune bolesti, kronične crijevne bolesti, osteoporoza i pretilost.
Optimalna prehrana za djecu predškolske dobi uređena je državnim, međunarodnim i nacionalnim preporukama koje se odnose na zdravlje djece i ostale populacije. U našoj zemlji navedene su preporuke uvrštene u Program zdravstvene zaštite i prehrane djece u dječjim vrtićima. Uzimanje hrane u tom razdoblju treba rasporediti na tri glavna obroka i dva međuobroka. Preporučeni raspored dnevnih obroka trebao bi se zadržati ne samo tijekom djetinjstva nego i cijelog života. Kvalitetna prehrana i dobro zdravlje usko su povezani tijekom cijelog života, a ta je povezanost najizraženija u prvim godinama. Pravilna prehrana pravo je djeteta. Važno je redovito pratiti rast i razvoj djeteta jer su to najbolji pokazatelji djetetovog zdravlja.
 
Savjeti roditeljima, odgojiteljima i starateljima odgovornim za dječju prehranu (preporuke za prehranu djece predškolske dobi):
Za očuvanje zdravlja nemamo jedinstven recept; usvojite kombinaciju uravnotežene prehrane, vježbanja i mentalnog zdravlja, birajte namirnice za pripremanje obroka, povećajte unos dobrih masnoća, a smanjite unos prerađenih ugljikohidrata. Usvojeni povoljni stilovi života, bavljenje tjelesnom aktivnošću te nepušenje smanjit će zdravstvene rizike i pretilost.
 
Poštovani roditelji,
vjerujem da će Vam navedene preporuke pomoći u planiranju prehrane za Vas i Vaše dijete i unaprijediti Vaše preventivo djelovanje u svakodnevnom životu u cilju očuvanja zdravlja Vaše obitelji.
 
 Ana Lukić, zdravstvena voditeljica
 

Ispiši stranicu