U našem vrtiću u pedagoškoj godini 2006./2007. započeli smo provedbu programa ranog učenja engleskog jezika. Ponudom kraćeg programa ranog učenja engleskog jezika potičemo interes djece za druge kulture i zemlje, razvijamo osjetljivost za engleski jezik, usvajamo osnovni jezični vokabular. Uz svakodnevan kvalitetan govorni model kreiramo uvjete kako bi svako dijete, sukladno svojim sposobnostima, moglo stjecati elemente (pravilan izgovor i intonaciju) važne pri učenju engleskog jezika.
U radu koristimo dva pristupa: situacijski pristup u kojemu djeca usvajaju engleski jezik u svakodnevnim životnim situacijama i provedbom organiziranih aktivnosti.
Poseban kraći program ranog učenja engleskog jezika provodi se 5 dana u tjednu u trajanju od 45 minuta.
Sadržaji i aktivnosti na materinjem jeziku koje će dijete učiti obogaćivanjem istih na engleskom jeziku:
TO SAM JA: što znam o sebi, moje tijelo, raspoloženje i osjećaji, što moje tijelo može, komunikacija u svakodnevnom životu, pozdrav, kultura ophođenja, predstavljanje;
JA I MOJI PRIJATELJI: igra, igračke, rođendani,čestitke, proslave, svečanosti, traži nešto i zahvali na dobivenom, reakcije u različitim životnim situacijama;
JA I MOJA OBITELJ: članovi obitelji, imena članova obitelji, osobnosti pojedinih članova obitelji, skrb i interakcije s članovima obitelji;
DNEVNE AKTIVNOSTI: osobna higijena, osamostaljivanje, odjeća, obuća, hrana, riječi u kulturi ophođenja, svakodnevne životne situacije;
MOJA KUĆA, NASELJE, GRAD: stanovanje, objekti, imenovanje dijelova, imenovanje prostora u jednom stanu i njihova imena, namještaj, zgrade u mojoj okolini: pošta, škola, crkva, velesajam... imenovati i opisivati značajne zgrade u okolini i gradu;
PROMET: prometna sredstva – funkcija, opisati prometna sredstva, osnovna prometna kultura ponašanja i sigurnosti u prometu;
ZANIMANJA: zanimanje roditelja, zanimanja koja poznajem, imitativne igre uz komunikaciju;
PRIRODA I PRIRODNE POJAVE: biljke, životinje, godišnja doba, vremenske promjene, imenovanje životinja;
BROJEVI, BOJE, PROSTORNI ODNOSI, OBLICI, VELIČINE: matematičke operacije u okviru skupa od 10 elemenata, imenovanje osnovnih i drugih boja, orijentacija u prostoru u odnosu na vlastito tijelo, zapažanje i imenovanje: okruglo, uglato, prepoznavanje i imenovanje veličina: veliki, mali;
BLAGDANI I SVEČANOSTI: imenovanje blagdana i svečanosti, blagdanski tradicionalni narodni običaji u okruženju, kultura i tradicija, socijalne interakcije, prigodne recitacije i pjesmice, igre, zajedničko planiranje i druženje djece i odraslih;
LJUDI I OBIČAJI U ZEMLJAMA S ENGLESKIM GOVORNIM PODRUČJIMA: upoznavanje kulture i tradicije, socijalne interakcije, prepoznavanje engleskog jezika u kulturnim sadržajima, komunikaciji: tv, radio, film, imenovanje riječi, fraza, kombiniranje naučenih riječi u rečenicu.
Funkcije: pozdraviti, pitati, odgovoriti na pitanje, imenovati, izraziti zamolbu ili zahvalnost, izraziti osjećaje i stanja, imenovati hranu koju vole ili ne vole, reagirati na zahtjev, recitirati i pjevati pjesmice, igrati zajedničke igre u paru, u manjoj skupini, imenovati i čestitati blagdane, imitativne igre.
Poseban cjelodnevni program ranog učenja engleskog jezika značajno doprinosi cjelokupnom razvoju djeteta posebice razvoju komunikacijskih vještina i proširivanju spoznaje upoznavanjem novih kultura i načina življenja djece engleskog govornog područja. Početno učenje engleskog jezika u ranoj dobi znatno utječe na daljnju motivaciju za nastavkom učenja engleskog jezika tijekom daljnjeg školovanja.